Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

08 september 2022

bokformat - kulturfråga

Läser en del äldre böcker, dessa kommer inte i ljudböcker, faktaböcker också bäst i papper..

Vilket bokformat föredrar du och varför? undrar Enligt O i: veckans Kulturfråga.

6 kommentarer:

femfemman sa...

Föredrar pocket. Lätta att hålla i, öätta att ta med sig. Men det ska vara "vanlig"pocket, inte storpocket.

Mrs Calloway sa...

gillar vanliga pocketböcker. storpocket är meningslöst. böcker om Selma Lagerlöf och sådana där praktverk får vara inbundna förstås. danskt band är bra

znogge sa...

Jag föredrar vanliga böcker helt klart.

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, läser mest hemma

Mrs Calloway, lyckliga jag har bra syn, hoppas det håller

Znogge, lånar mycket vanliga böcker på bilioteket.

enligt O sa...

Jo, papper är ofta det som gäller om man vill läsa äldre böcker.

Hanneles bokparadis sa...

enligt O, trivs utmärkt med papper.