Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

10 september 2022

Poldark #201

Snyggt bokmärke, vi var inte alldeles vid gruvan nära udden Stepper Point, men vi såg Poldarks slott som var med i filmen. Tyvärr var slottet stängt denna dag. Vår guide var med i filmen och hon berättade om alla kläder, frisyrer som helt autentiska.
Kanske även Gerd och BP har bokmärken.

10 kommentarer:

wiolettan sa...

Håller med dig, fint bokmärke.
Hoppas att du har en finfin helg.

Znogge sa...

Vilket fint bokmärke och vilken intressant resa!

Hanneles bokparadis sa...

Wiolettan, önskar detsamma!

Znogge, helt otrolig resa! 🇬🇧

Geddfish ♥ sa...

Jättefina bokmärken samtidigt souvenir från er fantastiska resa!

Hanneles bokparadis sa...

Geddfish ♥ bra minnen och souvenirer som inte tar mycket plats

femfemman sa...

Min absoluta favoritserie! Så synd att den tycks vara slut för alltid!

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, serien slutade med cliffhanger så fortsättning borde komma

femfemman sa...

Kändes lite slut när man drog i väg till Frankrike. Men hoppas, hoppas på fortsättning.

BP sa...

Ett finfärskt bokmärke från din resa i Cornwall. Synd att slottet var stängt men kul att guiden var med i filmen och kunde berätta detaljerna. Vilken grej du har varit med om:-)

Hanneles bokparadis sa...

BP, allt jag upplevt tar en lång stund att smälta 🙂