Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

27 september 2022

skor - tisdagstrio

Älskade skor av Paola Jacobbi är en liten vacker bok, fick lära mej det mesta från träskor, tofflor till sportskor och stövlar, även skötsel och annat. Skor är kanske min svaghet, nu är det barfotaskor och vandringskängor, jag har travat: i Cornwall.
Anonyma skoälskares klubb (2009) av Beth Harbison berättar om några kvinnor, som varken är lyckliga eller nöjda med sina liv - och deras passion är snygga dyra skor. På tisdagskvällarna byter de märkesskor med varandra.

De blå skorna av Linda Olsson är det hon har kvar efter sin far.


Skor & kläder (i titel, på omslag, i handling) - temat tisdagstrio hos: Ugglan.

24 kommentarer:

Mösstanten sa...

Härligt! Du har skor i alla tre böckerna. Helt okända för mig. Jag kom inte på en enda skolbok för vuxna.

Ugglanoboken sa...

Kul att du håller dig till skor (hos mig blev det bara kläder)! Skor är nog en liten last hos mig också :-)

Anonym sa...

De blå skorna blir jag nyfiken på!
/Maria Bokologen

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, alla tre böcker är bra, gillar skor 👠👠

Ugglan, har en nätt skohylla hemma som sonen byggt 😀

Monika sa...

Mycket skor här 🙂 Känner nog inte till någon av dem.

Mrs Calloway sa...

gillar också skor men har svårt med somliga läster. förr i tiden köpte jag skor för att de var snygga. nu måste jag tänka på att de ska gå att gå med.

Znogge sa...

Den första boken har jag läst delar av. Skor är spännande och det finns många fina men jag tycker att skomodet var finare förr. Numera fokuserar jag på bekväm kvalitet som passar ett uteliv.

Sara Pepparkaka sa...

Jag satsade också på skodon i min trio den här veckan.

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, nu är det sköna breda barfotaskor som gäller.

Znogge, jo, bekvämt ska det vara, nu blir det ju längre vandringar.

Sara, kul med stövlar, tror inte jag har några...

Klimakteriehäxan sa...

Kul trio!

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, bra böcker, mitt favvotema 👠👠

Lena sa...

Tack för tipsen. Har inte läst någon av dem.

Amanda Kanterfors sa...

Intressanta böcker, känner inte igen dem alls. Så tack för tips :)

Fialia sa...

Kul med tre skoböcker.

Mia Eggimann sa...

Trio i trion, bra jobbat

Hanneles bokparadis sa...

Amanda Kanterfors, gillar lite mer udda böcker

Fialia, kunde hittat fler men ville begränsa mig.

Cinnamon sa...

Jag tror att jag har läst Anonyma skoälskares klubb.

Ylva sa...

Vilken söt liten bok av Linda Olsson. Se mitt inlägg om bloggträffen här https://yfronten.blogg.se/

femfemman sa...

Den sista boken, den verkar passande för mej... Barfotaskor? Det är inget för mej. Här behövs rejäla doningar!

Hanneles bokparadis sa...

Ylva, riktigt trevligt att träffas ❤️

Anna-Lena, jag har rejäla barfotakängor 🥾 🥾

Robert W sa...

Jag köper väldigt sällan skor. Om jag har hittat ett par som passar mig håller jag mig till de skorna.

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, lycka att hitta sköna skor.

Åsa sa...

De blå skorna är den enda jag läst.

C.R.M. Nilsson sa...

Snygg trio.

Jag får alltid virusvarning när jag försöker gå in på din blogg. Går jag in via mobilen, blir sajten kapade och jag omdirigeras till någon annanstans. Därför går jag enbart in via datorn numera, då mitt antivirusprogram där blockerar och gör att jag stannar kvar på bloggen.