Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

26 september 2022

Bokmässan 2022

Som på flygplatsen fick man vissa upp sin kasse.
Anette Skåhlberg skriver viktiga bra böcker.
Ester Ringnér-Lundgren har fått eget bokstöd.
Liv Strömquist berättade om sin Astrologi.
Johannes Anyuru signerade sin senaste roman Ixelles.
Svenska Akademien visade upp alla 38 delar av Svenska Akademiens ordbok med bokstäver V och Å, hela serien beräknas bli klar nästa år.
Och hade en bok i min inköpslista...

16 kommentarer:

Mösstanten sa...

Det är väl nackdelen då, som väl inte är en nackdel, att man kommer ut med så mycket som inte var avsett från början. Du hade nog en härlig dag på mässan. Eller dagar kanske?

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, efter tre års paus härligt att Bokmässa tillbaka 🙂

femfemman sa...

Då har du lite att läsa. Brukade... som nästan alltid....plocka på mej pocketböcker de gånger som jag besökt bokmässan. De är så goa ett hålla i...Ha det gott!

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, tänker mer på innehållet än utseendet 📚

Znogge sa...

Ester Ringnér-Lundgren skrev fantastiska barn- och ungdomsböcker och böcker som hade ett mycket bra språk när man tittar närmare på dem. Helt klart värd ett eget bokstöd och att uppmärksammas.

Anki sa...

Jag tyckte om Strömqvists album "Den rödaste rosen slår ut". Ska läsa mer.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, jag läste inte hennes böcker som barn, upptäckte Ester Ringnér-Lundgren först som vuxen.

Anki, tycker mycket om Liv Strömquist, hon är både rolig, intelligent och påläst.

wiolettan sa...

Härligt! Det är så trevligt att ha en trave böcker att läsa, något att se fram emot.
Hoppas att du får en finfin vecka.

Hanneles bokparadis sa...

Wiolettan, bra böcker blir man alltid glad av 🙂

Klimakteriehäxan sa...

Vissa inköpslistor sväller lättare än andra ...

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, har egentligen inget bok-köpstopp 😃

Ylva sa...

Jag känner inte till Ester men de där bokstöden är så fina!

KajsaLisa sa...

Suck, missade som vanligt :)

Hanneles bokparadis sa...

Ylva, du är för ung… jag har några bokstöd hemma, blir glad av dem.

KajsaLisa, Bokmässan återkommer 📚

Anna Portugal sa...

Böcker är som smågodis, väldigt lätt att köpa för mycket :)

Hanneles bokparadis sa...

Anna Posrtugal, köper inte för mycket av någondera 🙂