Jag Àr anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och Àga böcker, lÀser, fotograferar, periodvis lÀsare; lÀser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek Àr uppfylld, Àr gift med en boklÀsare som Àlskar Fantomen. Som mormor och farmor lÀser jag Àven barnböcker. Jag mÄr bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker mÄste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den hÀr bloggen:

20 december 2022

J U L 🎄 tisdagstrio

Tack för alla fina kluriga utmaningar och God Jul! 💕
Julrevy i Jonseryd och andra berÀttelser
av Klas Östergren.
Utmaning av Vita Sackville-West.
London av Virginia Woolf.

JUL (en boktitel eller författare pÄ varje bokstav) - temat tisdagstrio hos: Ugglan.

15 kommentarer:

Mösstanten sa...

Intressant trio. Julrevy har jag och den passar ju verkligen under julen. De andra tvÄ böckerna har jag inte lÀst men skulle gÀrna bekanta mig nÀrmare med.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, mina favoritförfattare 💕

Maria sa...

Tycker vÀldigt mycket om Woolf och har inte lÀst London Ànnu! Tack för tipset!

Monika sa...

TvÄ författarnamn som jag kÀnner igen, men tre för mig okÀnda böcker.

femfemman sa...

LĂ€ste"Jul i det lilla bageriet....: Verklig julfeeling

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, Jenny Colgans böcker innehÄller bÄde mys och allvar.

KlimakteriehÀxan sa...

DĂ€r satt den, trion! LĂ€ste Östergren förra julen. LĂ€st annat av Vita SW, och Woolf.

Mrs Calloway sa...

har lĂ€st Woolf och VSW, men jag har Östergren kvar

Hanneles bokparadis sa...

lyckades fĂ„ med mina favoritförfattare 💕

Znogge sa...

Snygg och intressant lösning pÄ utmaningen!

Ugglanoboken sa...

Östergrens noveller gillade jag!

C.R.M. Nilsson sa...

Inte lÀst nÄgon av dessa, men borde kanske lÀsa London. Jag brukar gilla Virginia Woolf.

Hanneles bokparadis sa...

Virginia Woolf var vÀldigt produktiv

Lena sa...

Tack för intressanta boktips.

Hanneles bokparadis sa...

Lena, bra författare alla tre.