Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

09 februari 2024

Sir - bra indisk film i svtPlay

Sir - Indisk långfilm från 2018, se: HÄR.
Ett romantiskt drama om den unga änkan Ratna som flyttar från en fattig indisk by till storstaden Mumbai med en dröm om att designa kläder. Hon får jobb som hembiträde åt den rike Aswhin och långsamt börjar varma känslor spira dem emellan. Det är dock en omöjlig kärlek eftersom de två kommer från så olika samhällsklasser. Regi: Rohena Gera. I rollerna: Tillotama Shome, Vivek Gomber, Geetanjali Kulkarni, Rahul Vohra, Divya Seth Shah m.fl.

9 kommentarer:

Mösstanten sa...

Tack för tips om indisk film. Vore helt nytt för mig.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, ett annat sätt att leva, speciellt för kvinnor, i ett modernt samhälle.

Anna i Portugal sa...

Tack för filmtips! Många av de indiska filmerna jag sett har varit riktigt bra, så denna ska kollas in.

Mrs Calloway sa...

jag såg den. väldigt bra. jag gillar ofta indiska filmer

Hanneles bokparadis sa...

Anna i Portugal, intressant om modernt liv i olika klasser.

Mrs Calloway, denna var annorlunda, om överklass

Mrs Calloway sa...

jag måste fråga: vad är Kulturfrågan?

Kulturfrågan Kontrapunkt har jag sett men ännu finns väl inga nya avsnitt. tyvärr.

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, ingen Kontrapunkt, man ska väl titta på Muren istället...

Znogge sa...

Tack för tipset! Den låter både intrressant och bra. "Kärlek över gränserna" borde inte vara några problem numera men det har långtifrån varit en självklarhet.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, en fin film, en annan värld, tänkvärd.