Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

10 januari 2023

hann inte med - tisdagstrio

jag har typ 777 olästa böcker i bokhyllan, vilket jag är glad åt, gammal dröm att ha ett eget bibliotek, barnen flyttade hemifrån, fick mer plats.

Böcker jag inte hann med under 2022 - temat tisdagstrio hos: Ugglan.

26 kommentarer:

Mösstanten sa...

Ja, så kan man också se på saken. Mycket fin läsning som väntar där, antar jag.

femfemman sa...

Finns en del här oxå. Tror dock att det flesta förblir olästa. Synd, för jag kan ju missa en riktig lussekatt.Ha en god dag!

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, och en del överraskningar som jag kanske glömt.

Anna-Lena, jag har skaplig koll över vad jag har och avsikt att läsa det mesta innan jag dör.

Ugglanoboken sa...

Här finns att välja på! Härligt med mycket böcker!

Monika sa...

Ja, inte var det lätt att bara välja ut tre som man inte hunnit med.

Hanneles bokparadis sa...

Ugglan, alltid drömt om att ha ett eget bibliotek 📚

Monika, funderar att inte köpa mer, och inte gå och låna på biblioteket...

Anna i Portugal sa...

Jag har haft ett bibliotek en gång, så förstår absolut tjusningen och längtan efter det. Nu är jag mer digital och gillar det :) Lycka till att läsa 888 böcker, men det löser du säkert, om du inte fyller på med 100 nya varje år :)

Klimakteriehäxan sa...

Fattar att du inte kan plocka fram en trio.

Znogge sa...

Här finns inte en enda oläst bok och numera lånar jag i princip bara böcker. Fast i julklapp brukar jag önska mig böcker.

Mrs Calloway sa...

har du dina olästa i vissa hyllor? jag tycker att det är viktigt att ha olästa böcker hemma.

Anki sa...

45 olästa böcker i min hylla. :)

Hanneles bokparadis sa...

Anna i Portugal, "mina" äldre böcker finns inte digitalt, risken finns att jag köper några nya böcker, men har avsikt att leva tjugo år till 🙂

Klimakteriehäxan, vill ogärna stressa med böcker, kommer alltid saker emellan.

Znogge, jag skulle bli väldigt olycklig om jag inte hade några olästa böcker hemma, lånar även på biblioteket 📚

Mrs Calloway, inte direkt, men jag har ganska god koll på mina böcker. Visst skulle det vara hemskt att inte ha olästa böcker hemma!

Anki, jag räknar inte böcker så, men vet att jag har ganska många meter! 🙂

Robert W sa...

De flesta av oss har nog fler än tre olästa böcker hemma, men jag lyckades göra en trio ändå ;)

Mia Eggimann sa...

Jag har nog inte långt ifrån lika många och ändå vill jag ha mer.

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, jag planerar inte min läsning.

Mia, härligt med eget bibliotek! 📚

Maria sa...

skulle kännas tomt om jag inte hade olästa böcker hemma - ju fler desto bättre :)

Scylla sa...

Hörrdu, din fuskis, det där var fler än 3! ;)

Hanneles bokparadis sa...

Maria, eller hur, knasigt att bara ha lästa böcker i bokhyllan…

Scylla, försökte begränsa mig 😀

Lena sa...

Jag har också ganska många 100-tal böcker som är olästa.

Cinnamon sa...

Underbart med ett eget bibliotek.
Har ca 200 olästa och många fler lästa.

Bokdivisionen sa...

Haha, du och jag har ju lite olika syn på det här med lämpligt antal olästa böcker i hyllan! :)

Hanneles bokparadis sa...

Cinnamon, underbart, en gammal dröm!

Bokdivisionen, jag förstår inte vitsen av ett bibliotek med lästa böcker….

Sara Pepparkaka sa...

Jo det finns många olästa böcker i hyllan.

Hanneles bokparadis sa...

Sara Pepparkaka, jag mår bra bland alla mina böcker 🙂

C.R.M. Nilsson sa...

Jag har 139 olästa böcker i hyllan... så ligger lite i lä ;)

Hanneles bokparadis sa...

C.R.M. Nilsson, härligt att ha regniga dagar 🙂