Jag Àr anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och Àga böcker, lÀser, fotograferar, periodvis lÀsare; lÀser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek Àr uppfylld, Àr gift med en boklÀsare som Àlskar Fantomen. Som mormor och farmor lÀser jag Àven barnböcker. Jag mÄr bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker mÄste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den hÀr bloggen:

09 januari 2023

Historiens dolda sexliv 🇬🇧

Historiens dolda sexliv (Sex & Sensibility) 2021
Kostymdramats heta historia visar pĂ„ en smĂ€ltdegel av sexuell frustration, skvaller och utomĂ€ktenskapliga affĂ€rer kors och tvĂ€rs. Men hur var de riktiga romanserna bakom serier som Bridgerton, hur sĂ„g sexlivet egentligen ut? Vi fĂ„r kliva in i den brittiska överklassens vilda liv fullt av sex, droger och rock'n'roll. Se: HÄR.

5 kommentarer:

Mösstanten sa...

OcksÄ ett bra tips. Det ska jag titta nÀrmare pÄ.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, intressant brittisk dokumentĂ€r 🇬🇧

Znogge sa...

Tack för tipset. Den lÄter verkligen intressant!

Anna i Portugal sa...

Det lÄter intressant :) Tack för tipset!

Hanneles bokparadis sa...

man kanske börjar titta pÄ brittiska klassiker med andra ögon