Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

03 januari 2023

Jorge Luis Borges labyrint i Venedig

Monty Dons adriatiska trädgårdar Brittiskt trädgårdsprogram 2022
Trädgårdsentusiasten Monty Don bjuder med oss på en resa till det Adriatiska havet för att besöka några av de unika trädgårdar, både privata och offentliga, som återfinns längst kusten. Och i trädgårdar i Venedig finns flera litterära spår, Jorge Luis Borges labyrint med flera tecken på hans verk. Henry James  har också lämnat spår i en trädgård Venedig. Fantastiskt program, vem kunde ana vilka fina trädgårdar det finns i Venedig! Se: HÄR.

6 kommentarer:

Lyrans Noblesser sa...

Vad jag längtar till sommaren och min trädgård!

Hanneles bokparadis sa...

Lyran, trädgård är verkligen fin avkoppling, på flera sätt!

Znogge sa...

Tack för tipset! Det låter verkligen intressant!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, vilket resmål det skulle vara!

Åsa sa...

Tack för tipset, då ska jag titta på det nu! :)

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, intressant och vackert 🙂