Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

19 januari 2023

klassiker - helgfråga

Älskar att läsa äldre böcker, gärna äldre än hundra år.
Bra böcker man kan läsa om och upptäcka nytt varje gång.

Hur är det med klassiska böcker, läser du några? Veckans helgfråga hos: Mia.

12 kommentarer:

Robert W sa...

Det är en fin klassikerblandning du har på den bilden.

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, fotot tog jag på biblioteket 📚 hoppas klassiker inte försvinner.

znogge sa...

Jag kan bara hålla med för vissa böcker står sig verkligen i längden.

Mia Eggimann sa...

Ja på den bilden finns en del godingar

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, bra böcker kan läsas om med behållning.

Mia, läst en del av de gamla klassikerna.

Mösstanten sa...

Klassiker är både spännande och lärorikt att läsa. Så härligt att få denna historiska känsla och kunskap.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, livet skulle vara tråkigt utan klassiker.

Anna i Portugal sa...

Jag läser inga klassiker... jag gillar modernt språk, tror det är anledningen främst. Men kanske dags att prova igen, för det var längesen jag provade.

Hanneles bokparadis sa...

Anna i Portugal, många gamla klassiker har fått språket moderniserat.

Lena sa...

Ja visst är det härligt att läsa gamla klassiker emellanåt. Fin samling där på bilden.

Åsa sa...

Ja, klassiker brukar funka bra att läsa om.

Hanneles bokparadis sa...

Lena, biblioteket har stort utbud.

Åsa, lycka att hitta bra klassiker.