Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

22 februari 2023

bokrea 2023 bokpaket - kulturfråga

Köpte inget första dagen men fick ett litet bokpaket på posten:

Slutet på svartsjukan och andra noveller av av Marcel Proust
Nollpunkten : precisionens betydelse hos Witold Gombrowicz, Inger Christensen och Herta Müller
Knäböj : om kvinnor och styrketräning av Sara Martinsson.
Förbländningen
 Elias Canetti.

Kul att titta på böcker på bokrea, kan bli spontanköp. 

såg mycket krig och historia.

Hälso- och träningsböcker.

Handarbetsböcker finns för alla smaker.

Planerar du att köpa några böcker under Bokrean?
Vilka genrer brukar du prioritera?
undrar: Enligt O i veckans Kulturfråga.

21 kommentarer:

Mösstanten sa...

Det var ett intressant repaket du har köpt på nätet. Har faktiskt inte ens kollat rean på nätet. Ingenting så långt. Får väl se hur jag gör. Men lite sugen blev jag allt nu.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, jag har upptäckt att en del reaböcker tar slut snabbt.

femfemman sa...

Varierat paket! Den där Nollpunkten ska jag se om man har på bibblan.. God askonsdag !

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, mitt läsande är ganska varierande, olika genrer.

Lena i Wales sa...

Förr var jag nästan hysterisk inför bokrean, idag tar jag det lite lugnare. Av någon anledning känns det inte på samma sätt som förr.
Ha det bra!

Hanneles bokparadis sa...

Lena i Wales, vi har ju våra fantastiska bibliotek, 25 i Göteborg

Lyrans Noblesser sa...

Proust blev jag lite sugen på nu ...

Hanneles bokparadis sa...

Lyran, Prousts noveller vill jag gärna läsa...

Klimakteriehäxan sa...

Har klarat mig utan inköp hittills. Men så är vi bara inne på dag 2 - och jag har inte varit i närheten av en bokhandel ...

Robert W sa...

Håller du på med styrketräning Hannele, eller varför valde du annars Knäböj?

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, ja, jag styrketränar 🏋️‍♀️ och Sara Martinssons bok är väldigt bra, Augustprisnominerad.

znogge sa...

Får se om det blir något köp eller inte. Numera lånar jag mest.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, romaner lånar jag mest på biblioteket 📚

Hannas krypin sa...

Jag handlar aldrig på bokrean men man kan verkligen fynda.

Hanneles bokparadis sa...

Hanna, väldans... ibland kan man hitta rätt bra saker.

Bokdivisionen sa...

Åh, jag älskade Knäböj!

Hanneles bokparadis sa...

Bokdivisionen, Knäböj är intressant kvinnohistoria 🏋🏻‍♀️

Mrs Calloway sa...

Knäböj skulle jag också kunna tänka mig. har lånat den på bibl. jag hoppar nog över Prousts noveller till förmån för Spaningen där jag nu kommit en bit in i del tre.

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, bra noveller är alltid trevlig läsning

enligt O sa...

Krig och historia brukar det finnas gott om bok bokrean!

Hanneles bokparadis sa...

enligt O, men jag köpte inget…