Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

09 mars 2023

ingen tystnad - helgfråga

Känslig för ljud är jag inte, men kan tyvärr inte läsa i bussen, mår illa.

Hur är det omkring dig när du läser? Tyst, musik på eller på en buss, beskriv. Veckans helgfråga hos: Mia.

11 kommentarer:

Robert W sa...

Någon som spelar saxofon när jag läser vill jag absolut inte ha!

femfemman sa...

Är boken tillräckligt bra, så spelar det ingen roll hur det stimmas i omgivningen. Men är den "så där"...då behövs inte mycket för att det ska vara annat som drar ögon och öron åt sej!
God kväll!

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, vant mig efter några decennier 🎷

Anna-Lena, är jag ensam hemma så är det ganska tyst.

Anna i Portugal sa...

Jag vill gärna ha lugn och ro när jag läser. Men musik är trevligt och lugnande så det funkar fint. Men jag kan inte läsa i t.ex soffan om Roger kollar någon film samtidigt.

Hanneles bokparadis sa...

Anna i Portugal, vi har flera rum nu när de fyra barnen flyttat hemifrån, behöver inte sitta i samma rum 🙂

znogge sa...

Jag är inte heller känslig för ljud men läser inte gärna när jag åker buss.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, det underlättar att man inte är alltför känslig.

Mrs Calloway sa...

när folk talar högljutt i sina mobiler kan jag bli fruktansvärt störd. särskilt i tyst kupé. men när jag läser är jag för det mesta koncentrerad på det jag läser

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, främlingars högljudda samtal är inte kul…

Mia Eggimann sa...

Jag lyssnar på ljudbok i bussen

Hanneles bokparadis sa...

Mia, det kanske jag skulle klara av utan att må illa.