Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

08 april 2023

göteborgskt med Klimakteriehäxan #224

Jag träffade Klimakteriehäxan första gången på Bokmässan 2008. Vi träffades oftast på hösten, åt tårtbuffé, drack champagne. Denna vecka fikade vi när hon var på visit i Göteborg. Jag fick hennes spårvagnskort, som nu blir bokmärke i en göteborgsbok. Kanske även Gerd och BP har bokmärken.

6 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Alltid lika trevligt, Hannele! Och så bra att jag kunde "bjuda dig på skjuts hem till Hisingen" denna gång! Med ett bokmärke dessutom! Glad Påsk!

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, alltid lika trevligt, även om vi drack vatten 😅

Znogge sa...

Trevliga möten förstår jag och ett bokmärke på köpet! Inte illa :D

Önskar en Glad Påsk!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, alltid trevligt att träffa bloggvänner i verkliga livet 🙂

BP sa...

Guuuu så kul! Inte visste jag att ni kände varandra. Roligt med en bloggträff som dessutom bjöd på ett bokmärke som bonus:-)
Glad Påsk till dig med:-)

Hanneles bokparadis sa...

BP, kul att träffa bloggvänner i verkliga livet 🙂