Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

06 april 2023

påskläsning - helgfråga

Bakar kanske goda små kyckling-bröd, roligt att leka med maten.
Inget speciellt påskigt, lyrik och kanske hämta inspiration av läbbiga recept i den vackra boken A Zombie Ate My Cupcake av Lily Vanilli, som jag köpte i London.

Påsk till helgen och då ska man enligt tradition läsa Påskekrim. Vad läser du i påsk? Veckans helgfråga hos: Mia.

15 kommentarer:

Robert W sa...

Läbbig titel!
Men gulliga kycklingbröd <3

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, visst är det roligt att leka med maten 🐥🐥

femfemman sa...

Oj! Kreativt! Finmotoriskt... inget för mej alltså. Få se om det blir tid för läsning.... hoppas kan man ju alltid... och prioritera kan man också. Glad och god helg!

Klimakteriehäxan sa...

De där bröden är ju fantastiska!

Joelinda sa...

Hahaha, zombieboken verkar ju riktigt kul!

Lena sa...

Det där verkar ju vara en trevlig bok.

Hanneles bokparadis sa...

De små portionsbröden är snabba och enkla göra, älskas av barnbarn 🐥

znogge sa...

Visst är det roligt att leka med maten eller kanske skapa med den.
Själv läser jag senaste boken i Anna Janssons serie om Bark.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, det behöver inte vara så märkvärdig, även vuxna uppskattar.

Mrs Calloway sa...

jag tycker i princip inte att en ska leka med maten. men att baka kycklingar gäller ju bara utformningen. det är ju som att forma pepparkaksdegen. fin barnbarnsbild🐣

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, jag uttrycker mig kanske slarvigt… hon är drygt två år 😍

Anna i Portugal sa...

Så söta bröd! Här blir det fortsättning av Barbarotti-serien av Håkan Nesser. Påsk handlar det inte om, inte hittills ialla fall :)

Hanneles bokparadis sa...

Anna, Nesser har jag missat.

Mia Eggimann sa...

Gulliga kycklingbröd, häftig bok

Hanneles bokparadis sa...

Mia, till jul bakar jag små tomtebullar, precis som min mor gjorde.