Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

12 juni 2023

boktriss A

Bokstaven är: A.
Författare: Nämn en författare på bokstaven det får vara för eller efternamn: Richard Adams.
Boktitel: En boktitel där boken ska börja på måndagens bokstav: Andarnas hus.
Bokomslag: Ett bokomslag som börjar på bokstaven för veckan: Aku Ankka.

 Boktriss hos: Mia.

12 kommentarer:

Mrs Calloway sa...

lätt som en plätt! fick tänka lite på trean

Hanneles bokparadis sa...

några alternativ fanns, kan bli svårare...

femfemman sa...

Adler-Olsen.
ABC-resan. Favoriten som barn. Den tredje frågan förstår jag tyvärr inte...

Hanneles bokparadis sa...

den tredje frågan är svårast

Mia Eggimann sa...

Vad roligt att du ville vara med på min bloggutmaning och du fick till det jättebra.

Hanneles bokparadis sa...

Mia, kul att du hittar på 🙂

znogge sa...

Det lyckades du bra med :D

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, vi får se i fortsättningen 🙂

KajsaLisa sa...

Det finns en till Anka som börjar på A Arne Anka. Seriesatir i bokform, kolla upp det nästa gång du besöker en bokhandel.

Hanneles bokparadis sa...

KajsaLisa, tack för tips! 😀

Åsa sa...

Ja, tredje frågan var svårast på bokstaven A.

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, kul att fundera lite