Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

19 juni 2023

boktriss B

Bokstaven är: B.

Författare: Nämn en författare på bokstaven det får vara för eller efternamn: essäer av Simone de Beauvoir, boken innehåller nio esseär från 1950-talet.
Boktitel: En boktitel där boken ska börja på måndagens bokstav: Brigitte Bardot och Lolitasyndromet.

Bokomslag: Ett bokomslag som börjar på bokstaven för veckan: Det här är inte en bok av Kerstin H. Nilsson.


 Boktriss hos: Mia.

10 kommentarer:

Mia Eggimann sa...

Vilken bra titel det här är inte en bok, hihi

Hanneles bokparadis sa...

Mia, ganska fyndig 🙂

femfemman sa...

Vad är skillnaden på titel och bokomslag?Förstår inte!
Backman,
Bara en mor,
?

Hanneles bokparadis sa...

det får du fråga Mia om...

znogge sa...

Det var allt en fyndig titel :D Sedan förstår jag inte heller skillnaden mellan titel och bokomslag...

Hanneles bokparadis sa...

det låter enkelt men…

Christina Karlsson sa...

Å, bokstaven B. Kikar på bordet jag sitter vid och får syn på Basho, Blommorna, fåglarna och månens poet.
Ha en fin midsommarvecka! Kram Christina

Hanneles bokparadis sa...

Christina, önskar detsamma!

Åsa sa...

Men vad är det då, om det inte är en bok?

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, kanske en filosofisk hypotetisk fråga...