Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

26 augusti 2023

Ristafallet #241

Vi besökte Ristafallet och besökte ett trevligt loppis där vi åt våfflor och jag hittade Floderna flyter mot havet (1934) av Artur Lundkvist. Det står Ristafallet på P-kvittot, blir perfekt bokmärke. Och minne om en fin solig dag i Jämtland hos sonens familj. Kanske även Gerd och BP har bokmärke.
En solig varm dag för bad i forsen.

11 kommentarer:

Znogge sa...

Vilken trevlig utflykt och så mysigt att bada i en fors. Perfekt bokmärke till boken :D

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, P-kvittot från det stället är värt att sparas 🙂

femfemman sa...

En sådan gammal bok... tycks det. Kul stt de sparas! När man röjer i ett skolbibliotek, så går allt till soptippen 😥

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, saknas kunskap vilka böcker är värda att sparas 📚

BP sa...

Kvittot har en perfekt avlång "form" för att fungera som bokmärke.

åsa sa...

Mysig utflykt 🤩
Blev ju ett perfekt bokmärke 👍
👋 åsa

Hanneles bokparadis sa...

inte ofta jag sparar P-kvitton 🙂

Geddfish ♥ sa...

Ristafallet är fint!
Jodå, jag klämde allt in ett bokmärke till slut 😅

Hanneles bokparadis sa...

Geddfish ♥ verkligen mäktigt i Ristafallet!

Anna i Portugal sa...

Vattenfall är mäktigt! Fint minne

Hanneles bokparadis sa...

Anna i Portugal, fint ställe att ha picknick med familjen 💕