Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

29 oktober 2023

döstäda

vi har rensat hemma och hjälpt att sälja på barnbarnens scoutloppis.
Den svenska konsten att döstäda Hur går det till? se: HÄR.
Att döstäda sitt liv för att underlätta för ens efterlevande kan låta som en deppig historia. Tvärtemot är detta en serie om döden som hyllar livet, baserad på bästsäljaren av Margareta Magnusson och producerad av superkomikern Amy Poehler. De tre svenska döstädarna Katarina, Johan och Ella hjälper människor som på olika sätt kört fast i livet att rensa i sina tillhörigheter och på så sätt också lära sig att uppskatta nuet.

4 kommentarer:

Znogge sa...

Det är väldigt befriande att rensa ut tycker jag och vi är bra på det. Saker som aldrig används finns det ingen anledning att behålla. Övermöblerat och fullt med prylar är inget för mig.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, saker man inte använder kan någon annan få glädje av.

Hanna / Rak i ryggen sa...

Haha, den ska jag se. Läst boken. förstås.

Hanneles bokparadis sa...

Hanna, bra resultat av teamet, tror inte programmet och Döstädning av Margareta Magnusson är samma