Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

30 oktober 2023

Medan åren går svtPlay

Medan åren går (Another Year) Brittisk långfilm från 2010 se: HÄR.
En dramakomedi om Tom och Gerri, ett äldre lyckligt par som har fått många goda år tillsammans. De omges av familj och vänner, till exempel sonen Joe som tycker det börjar bli lite jobbigt att alla hans vänner gifter sig, samt Gerris yviga men ensamma kollega Mary. Under fyra årstider får vi följa dem alla, genom kärlek och värme, lycka och sorg, hopp och förtvivlan. Regi: Mike Leigh. I rollerna: Ruth Sheen, Jim Broadbent, Lesley Manville, Oliver Maltman, Peter Wight, David Bradley m.fl. Nominerat till British Academy Film Award för bästa brittiska film. Ganska stillsam tempo, bra skådespelare.

5 kommentarer:

Mösstanten sa...

Den har jag sett. Jättebra film. Fint skådespeleri, rörande och mänsklig.

femfemman sa...

Feel good? Tack gör tips!

Hanneles bokparadis sa...

Riktigt bra skådespelare, inte direkt feelgood, vardagsrealism.

Znogge sa...

Det låter som en tilltalande och fin film så tack för tipset.

Hanneles bokparadis sa...

jag tyckte om filmen, brittiskt 🇬🇧