Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

28 oktober 2023

Monet #249

Vi besökte Monets trädgård på vår Frankrikeresa förra månaden. Två bokmärke köpte jag, föreställande Monets målningar; med näckrosor och frun men barnet och röda vallmon, ganska känd målning, fint reseminne. Kanske även Gerd och BP har bokmärke.
Näckrosorna blommade fortfarande på hösten.
Jag har böcker som bokmärkena passar till.

10 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Så vackra bokmärken, verkligen och passande! Tavlor i sig.
Jag har ett fejkat bokmärke idag!

femfemman sa...

Monet har definitivt åstadkommit mycken vackerhet. God lördagseftermiddag!

znogge sa...

Så fina bokmärken men också fina minnen från er resa!

Hanneles bokparadis sa...

Geddfish ♥ trevligt litet minne, har passande böcker också 📚

Anna-Lena, Monet älskade verkligen sin trädgården.

Znogge, tvä gånger har jag besökt Monet, lika fint båda gångerna.

Anna i Portugal sa...

Gillar många av Monets tavlor.

Hanneles bokparadis sa...

Anna i Portugal, Monet var en konstnär som hann bli berömd under sin livstid

BP sa...

Riktigt fina bokmärken. Dessutom riktiga och inte fejkade. Monet var en av mina favo målare när jag var cirka 15 år och hade grottat ner mig i franska impressionister...

Hanneles bokparadis sa...

BP, Monet var verkligen före sin tid, och han uppskattas fortfarande 🖼

Hanna / Rak i ryggen sa...

Åh,Monets trädgård igen? Vill också dit en dag 🙂

Hanneles bokparadis sa...

Hanna, sagolikt och magiskt!