Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

30 november 2023

julböcker - helgfråga

Biblioteket har massa bra julböcker.

Vinterkalas av Sarenström läser jag då och då, hittar alltid bra tips. 

  Hannus magiska jul blir man glad av.


Det är 1:a advent så nu är det väl helt okej att läsa julböcker? Har ni några tips på julböcker? undrar: Mia.

12 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Böcker man blir glad av ska man verkligen göra pr för!

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, gäller bara att hitta dem 🧡

Boklysten sa...

Låter som en bra julbok. Tack för tipset!

znogge sa...

Det finns många bra julböcker tycker jag. Själv ska jag böra läsa "Tillbaka till fyren".

Hanneles bokparadis sa...

är lite svag för fyrböcker

Mrs Calloway sa...

ja kommer att få Patti Smiths dagbok i julklapp. det har jag från vanligtvis välunderrättad källa. och så ska jag läsa Bannlyst av Selma Lagerlöf.och så får jag nog börja på läsecirkelsbok Alberte og Jakob. O jag blir väldigt sugen på jul får jag väl läsa lite några berättelser i Under Polstjärnan

Anna i Portugal sa...

Jag har några romaner som utspelar sig i juletid som jag tänkte börja läsa när jag avslutat pågående bok.

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, så mycket bra läsning! Cora Sandel har jag som seriebok som väntar i bokhyllan.

Anna i Portugal, mysigt med julböcker nu.

Åsa sa...

Ser ut som riktigt juliga böcker. Bra med böcker man blir glad av, behövs verkligen.

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, väljer gärna böcker jag mår bra av.

Mia Eggimann sa...

Fina tips, ❤

Hanneles bokparadis sa...

Mia, fina böcker som inte åldras.