Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

10 november 2023

Tattoo Edinburgh 2022 - fem en fredag

Maken och jag var i Edinburgh förra året, mäktigt.
Tattoo från Edinburgh 2022 se: HÄR.
Efter inställda föreställningar både 2020 och 2021 pga coronapandemin var den traditionsrika musikfesten äntligen tillbaka i Edinburgh Castle i augusti 2022. Med 'röster' som tema bjuder kvällen på en spektakulär blandning av musik, dans och parader och på plats är flera av världens främsta musikkårer, såväl militära som civila. Vi ser bl.a. The Massed Pipes and Drums, The US Air Force Drill Team, Banda Monumental de México och New Zealand Army Band. Det blir en färgsprakande och högljudd kväll helt enkelt, när The Royal Edinburgh Military Tattoo gör sin efterlängtade återkomst efter ett par års frånvaro.

1 Vad var det senaste du kopierade (på kopiator)? sett kopiatorer på biblioteket, har inte ens skrivare hemma, har pdf-filer i datorn.
2 Vem har folk sagt att du liknar? klippte mig som David Bowie, barnbarnet gillade fotot på mig.
3 Vem har du försökt vara? ville bli som Marie Curie.
4 När har du föredragit en kopia över ett original? våra barns tekningar är original 💚
5 På vilket sätt var idag precis som igår? lika morgontrött.

Kopia Fem en fredag hos: ElisaMatilda.

18 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Det måste verkligen ha varit en fin upplevelse att få vara med om allt detta i verkligheten. De kan ju det där, skottarna!

Hanneles bokparadis sa...

Karin, underbart och mäktigt! Sonen spelar säckpipa men han var inte med på resan.

Anna i Portugal sa...

En upplevelse att minnas länge förstår jag! Kan tänka mig det var riktigt mäktigt.

Hanneles bokparadis sa...

Anna i Portugal, fantastiskt! Fint att se hela konserten i svtPlay.

Karoleen sa...

Härlig upplevelse det där, förstår att du minns den med glädje =) En frisyr som David Bowie känns väldigt spännande =) Säkert superfint! Ha en fin helg!

Znogge sa...

Vilken härlig upplevelse! Vi har varit i Edinburgh men inte just då. Hur som helst en väldigt fin stad och slottet besökte vi naturligtvis.
Visst finns det kopiatorer och sådana används flitigt på många arbetsplatser. Det kopieras och häftas en hel del kan jag säga, i alla fall inom skolans värld. Den nya tekniken täcker inte allt.

Geddfish ♥ sa...

Jag kan gott tänka mig att Tattoo låter mäktigt. Tyvärr är din blogg svårfångad nu igen, blir omdirigerad hela tiden.

Hanneles bokparadis sa...

på biblioteket finns kopiatorer, hemma har vi inte ens skrivare, försöker leva papperslöst, har mappar i datorn.

Mrs Calloway sa...

har lyckligtvis både skrivare och kopiator i hemmet. mycket bra att ha. kan serva dem som inte har,dessutom.

Klimakteriehäxan sa...

Kan man få se en bild på dig när du liknar Bowie???

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, kan inte komma på vad jag skulle vilja ha på papper...

Klimakteriehäxan, minns inte var barnbarnet hittade fotot, finns många

Paula sa...

Det var inga små drömmar att bli som Marie Curie. Trevlig helg

femfemman sa...

Bra med drömmar.
Vågat med Bowiefrisyr
Härlig upplevelse!

Hanneles bokparadis sa...

först i Göteborg med Bowie-frisyr 🧑‍🎤

BP sa...

Så du har inte ens en skrivare hemma??? Så långt har jag inte kommit, men jag kan åtminstone säga att min laserskrivare är också en kopiator och används väldigt sällan. Ibland tycker jag synd om pappersindustrin faktiskt. Vill ju att den också ska (över-)leva;-)

Jo då, Marie Curie hade jag också velat vara.

Men sedan är jag väldigt nyfiken på vilken frisyrstil du valt som David Bowie hade;-)

Hanneles bokparadis sa...

BP, jag vill inte ha huset fullt av papper och pärmar… 📒 🗄

www.saramadeleine.se Orsakullan sa...

Skönt att vara utan papper.

Hanneles bokparadis sa...

ju mindre papper desto bättre