Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

25 december 2023

boktriss Ö

sista Bokstaven är: Ö

Författare: norskan Hanne Ørstaviks böcker gillar jag.

Boktitel: Överlevaren (Last One at the Party 2021) av Bethany Clift.

Bokomslag: en ö i Mot fyren av Virginia Woolf.

Tack Mia! Boktriss hos: Mia.

10 kommentarer:

Robert W sa...

Jag valde också Överlevaren! Bra bok!

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, en av mina favoritböcker!

Klimakteriehäxan sa...

Tänkte också på överlevare, men då på Alex Schulmans.

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, Ö var inte så svårt

Mrs Calloway sa...

jag håller med. ö var inte svårt. en fick nästan lov att välja. men vad ska vi nu göra på måndagar?

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, bra fråga, har du några planer?

Mia Eggimann sa...

Jag har inte läst Överlevaren än, tycker inte riktigt om sådana böcker.

Hanneles bokparadis sa...

Mia, denna är riktigt bra.

Åsa sa...

Överlevaren försökte jag mig på att läsa, men den var inget för mig.

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, Överlevaren av Bethany Clift är riktigt bra.