Jag Àr anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och Àga böcker, lÀser, fotograferar, periodvis lÀsare; lÀser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek Àr uppfylld, Àr gift med en boklÀsare som Àlskar Fantomen. Som mormor och farmor lÀser jag Àven barnböcker. Jag mÄr bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker mÄste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den hÀr bloggen:

24 december 2023

lugn julafton 💙

Halt. Strunta i att handla pÄ julafton, mys hemma i stÀllet.
PĂ„ julafton kl 10:55 SVT2 kungör Åbo julfrid. Åbo har bevarat denna tradition som hĂ€rstammar frĂ„n 1200-talet, direktsĂ€ndning.

6 kommentarer:

Anna i Portugal sa...

God Jul!

Hanneles bokparadis sa...

Anna i Portugal, god jul! ⛄️

Znogge sa...

God Jul till er!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, tack detsamma! 🎄

BP sa...

God Jul pÄ dig!

DĂ„ jag inte Ă€r ett dugg "juligt lagd" kollade jag en live fotbollsmatch frĂ„n PL i England. Sedan sĂ„g jag tre minuter av Batras "slutreplik" innan jag njöt av den engelska deckarseriens julspecial "Ett fall för Vera". Är helt nöjd med min dag, förutom att det snöar som f******n dĂ€rute. Tur att jag inte behöver sĂ€tta min fot utanför dörren nĂ„gra dagar.

Hanneles bokparadis sa...

BP, inte nödvĂ€ndigt att vara julig, David Batra skötte sig utmĂ€rkt. Vi sĂ„g ocksĂ„ Vera, mycket bra brittiskt i svt 🇬🇧