Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

23 december 2023

paprigt enkelt ❄️ julpyssel #254

Min mor använde smörpapper till flingor ❄️ i fönster.
Inte svårt att klippa snöflingor av papper. Blir bokmärken också

9 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Trevligt pyssel!

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, de fingerfärdiga kan skapa riktiga konstverk! ❄️

Anna i Portugal sa...

Men vad smart med smörpappret! Det ska jag notera och kanske göra nästa år. Hoppas du får en fin uppesittarkväll!

Znogge sa...

Funkar väldigt bra med vanliga skrivarpapper också. Den skicklige kan verkligen får till det! Även silkespapper blir fint.

Önskar en fin lillejulafton!

Hanneles bokparadis sa...

Nästan alla papper fungerar, jag har en fin gammal snöflinga ❄️ kvar som min mor har klippt, säkert över femtio år gammal.

BP sa...

Det var nåt helt nytt för mig - att använda smörpapper till flingor i fönster. Och du säger att det inte är svårt att klippa fina figurer av pappret. Ja, om man vet hur man gör är ju allt lätt - såklart;-)

Hanneles bokparadis sa...

BP, man kan göra så svårt eller enkelt man man vill ❄️

femfemman sa...

Gjorde sånt när jag var barn. Kul! Det är mycket fint som man kan klippa till. Och /eller vika. God jul!

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, passar utmärkt för vuxna ✂️