Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

02 december 2023

blåklockor och katt #252

Blåklocka är min favorit, trevligt att jag fick detta bokmärke på vår lokala Bokmässa. Och dessutom en fin katt, liknar sonens som vi fått låna ibland. Kanske även Boklysten, Gerd, Klimakteriehäxan och BP har bokmärke.
På posten kom ett riktigt tant-märke, med paraply, från pyssliga Klimakteriehäxa.

12 kommentarer:

Znogge sa...

Blåklockor är så söta. Här växer de fortfarande men inte i samma mängd som när jag var liten.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, blåklockor vill inte ha gödsel och inte för mycket gräs...

femfemman sa...

0Vackraste sommarblomman. Räcker från midsommar till september.

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, vi har lite blåklockor kvar på vårt bergsträdgård.

BP sa...

Hahaha!!! Så du fick också ett av de tre "tanterna". Så himla kul och omtänksamt av henne. Och hon valde ett rosa snöre till dig, vilket ju är din färg, medan hon valde ett orange till mig. Verkligen gulligt:-)

Hanneles bokparadis sa...

BP, klart det ska vara rosa 💗

Jokke sa...

Fint och trevligt. Blåklocka är på finska kissankello, kattens klocka.

Hanneles bokparadis sa...

Jokke, roligt att blåklocka är Finlands nationalblomma 🇫🇮

Klimakteriehäxan sa...

Glad att kunna bidra till ditt lager av Bokmärken ... det kommer nog aldrig att sina!

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, tack, tar kanske inte så mycket plats...

Jokke sa...

Finlands national blomma är liljekonvalj (kielo). Jag tror, att blåklocka är Sveriges nationalblomma, det är på finska kissankello.

Hanneles bokparadis sa...

Jokke, bra att du har bättre koll 🙂