Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

21 december 2023

knasigt julpynt och reseminne

Man kan hitta julpynt med alla möjliga motiv och intressen. Varför inte hänga ett ostron i julgranen?

 Vi besökte en plats för ostronodling, jag åt ett alldeles färskt och fint.
Finns också mini baguetter i papperspåse att hänga i granen.

Vi köpte varm baguette i ett bageri, mumsade med franska ostar en kväll på hotellrummet i Normandie i höst.

10 kommentarer:

Mösstanten sa...

Det var roliga julpynt! God Jul och Gott Nytt År!

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, finns allt möjligt knasigt, och trevligt minne från resan!

Anna i Portugal sa...

Kan tänka mig det finns massa roliga och annorlunda grandekorationer. Både baguette och ostron kanske hänger i varje julgran i de franska hemmen?

Hanneles bokparadis sa...

Anna i Portugal, mer sannolikt i svenska hem som varit där 🙂

Klimakteriehäxan sa...

Det är ingen hejd på vad man kan hänga i granen numera! Jag har handväska, högklackade skor och glittriga stövlar ... det räcker, blir möjligen över också ...

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, dottern har en resumé av familjens händelser under de senaste femton åren 🎄 Egentligen jag som började, hittade ett bröllopspar. I år hittade jag tempel från Sydkorea till äldsta barnbarn som där med scouterna.

Znogge sa...

Baguetter och franska ostar i all ära men i julgranen hamnar de icke, inte här i alla fall ;-) Ostron är tyvärr inte min grej alls...

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, gillar det personliga, conversation piece

Mrs Calloway sa...

Hilmer och Hildur - är det så de heter? - och marsipantomtar i snön.här hade de flutit bort.

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, ja, vädret har förändrats här med 🙃