Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

11 januari 2024

trettonhelgen - helgfråga

Nja, inte värst, fastnade med min brittiske favorit J. B. Priestley.

Fick ni något läst under jul-trettonhelgen? undrar: Mia.

12 kommentarer:

femfemman sa...

Lite paus i stickandet och kom igenom Adler-Olsens Natriumklorid. Som alltid vad det gäller Arkiv X:spännande.
Använde den kommunala datorn för efterarbete till dagens lektioner. Kollade bloggar också... men blir inte insläppt på din. Brandväggen slår till. Orsak: Malware
Datorn här hemma låter också illa och aviserar två olika hot. Vilka vårt antivirusprogram tydligen tar hand om...
Bara mobilen som inte bryr sig...
God kväll!

Boklysten sa...

Den författaren känner jag int till!

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, svårt att kommentera din blogg också

Boklysten, förståeligt, svårt att få tag på Priestlays böcker.

znogge sa...

Jag har läste flera böcker under helgerna men jag har ju alltid en bok på gång, helg eller inte :D

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, vissa dagar blir det inte så mycket läsning 📖

KajsaLisa sa...

Håller på att läsa en bok om en karriärist som blev buddistmunk. Jag har en del synpunkter på det här med västerlänningar som skall förklara buddism, får se om boken lever upp till mina fördomar.

Hanneles bokparadis sa...

KajsaLisa, intressant med människor som väljer annar sätt att leva.

FrökenChristina sa...

Ibland blir det inte mycket tid till att läsa.

Hanneles bokparadis sa...

Fröken Christina, nej, man passar på att umgås när många är lediga.

Åsa sa...

Fastna kan man göra ibland, huvudsaken man kommer loss! ;)

Mia Eggimann sa...

Det var ingen författare jag kände igen.

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, lite så 🙂

Mia, han var stor och populär under sin tid, fortfarande läsvärd om man hittar hans böcker.