Jag Àr anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och Àga böcker, lÀser, fotograferar, periodvis lÀsare; lÀser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek Àr uppfylld, Àr gift med en boklÀsare som Àlskar Fantomen. Som mormor och farmor lÀser jag Àven barnböcker. Jag mÄr bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker mÄste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den hÀr bloggen:

29 februari 2024

serietidningar 🕾 helgfrĂ„ga

tog ny Spider-man till 3-Äringen, hon kan namnen pÄ alla skurkar.

PÄ lördag heter temadagen Serietidningens dag. Har du tips pÄ serietidningar? undrar: Mia.

10 kommentarer:

Znogge sa...

Oj, det var lÀnge sedan jag lÀste serietidningar men jag gillade Kalle Anka nÀr jag var liten. Dessutom gillade jag Lisa och Sluggo.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, vi lÀste ocksÄ Aku Ankka, nu finns det massa bra serier för vuxna.

KlimakteriehÀxan sa...

Arne Anka borde man ha kommit ihÄg, det gjorde inte jag (heller). För min del blir det nÀstan inga serier alls,

Hanneles bokparadis sa...

KlimakteriehÀxan, jag har gjort bekantskap med flera nya serietecknare. IhÄgkom oss till liv av Joanna Rubin Dranger fick Nordiska rÄdets litteraturpris förra Äret.

Anna i Portugal sa...

Jag lÀste Fantomen och Seriemagasinet. Annars Àr serietidningar inget för mig.

Hanneles bokparadis sa...

Anna i Portugal, maken lÀste Fantomen lÀnge i vuxen Älder. Nu finns det mycket vuxenserier, i alla genrer.

Lena sa...

Spindelmannen har jag inte lÀst sedan jag var ung.

Hanneles bokparadis sa...

Lena, vÄr 3-Äring gillar Spindelmannen och kan namnen pÄ alla karaktÀrer.

Åsa sa...

Ja skurkarna i serierna Àr icke att förglömma!

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, duktigt av treĂ„ringen minnas namnen đŸ•·