Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

24 februari 2024

slottsbibliotek #2

Barnens lekrum och bibliotek.

Färgsorterat.

Kellie Castle i Skottland.

Man kan fynda och köpa äldre böcker 🤎

4 kommentarer:

Znogge sa...

Så fint med bibliotek och lekrum. Färgsorterat dessutom. Här är böckerna inte sroterade perfekt men jag försöker hålla böcker av samma författare intill varandra.
Gamla slott är alltid intressanta att besöka!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, egentligen tycker jag det är snyggast med levande bokhyllor.

Geddfish ♥ sa...

Jag har alltid gillat att besöka både bibliotek och gamla slott.
Men, det intresset har minskat.
Jag har alldeles för många böcker i min bokhylla, även om det vore lite, i dina ögon mätt. Men jag kan inte läsa dem längre.

Hanneles bokparadis sa...

Geddfish ♥ stämningsfullt och rofullt att vistas på bibliotek. Tråkigt med ögonen, hoppas mina håller.