Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

13 mars 2024

Barbies Ken fick Oscar

Vi såg filmen på dotters födelsedag, tolvåriga barnbarn också med, vi alla tre generationer tyckte om den. En film man blir glad av.

Ryan Gosling som Ken i Barbie-filmen fick Oscar. Han kan både dansa och sjunga och gjorde fint uppträdande i Oscarsgalan: HÄR.

Nytt nummer av tidning finns för alla som gillar Barbie.

Science Fiction-bokaffären i Göteborg sålde väggkalender.

Mitt antikvariat hade en äldre bok om Barbie.

8 kommentarer:

Mösstanten sa...

Kul att något tjejigt kan bli så stort. En omfattande reklamkampanj gjorde sitt till förstås. Men tiden var väl mogen för en starkare Barbie. Jag har inte sett den dock.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, lite så, lyft för Barbie, filmen är dock mer för vuxna.

Klimakteriehäxan sa...

Har tittat på Barbie. Sov stundtals ...

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, mycket musik och dans som passar bäst på bio

Znogge sa...

Jag var inte lika road av filmen dock men allt är en smaksak.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, vi var tre generationer och hade en trevlig stund på bio.

femfemman sa...

Kan vara förutfattat; men för mej ger Narboe fel signaler om kroppsideal. Så därför skulle jag aldrig se den på bio. Kanske på tv... och hoppas att mina förutfattningar kommer på skam.

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, filmen tog upp just detta, att man duger som man är.