Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

02 mars 2024

Windsor Castle #3

De röntgade handväskan som på flygplats.
 Nånting med trafiken att vi inte stannade särskilt länge.
Söta vakter som man inte vill skämta med.

Drottning Victoria omgärdad av vapen.

Snabb titt i souvenirbutiken.

7 kommentarer:

KajsaLisa sa...

Lägger in lite mer fakta till dig som du kan nörda ner dig i. Jag brukar följa den här kanalen. Kul att se hur vissa såg på dom tekniska framstegen i mitten på 1800 talet
https://www.youtube.com/watch?v=9pqxveC-DXQ

Hanneles bokparadis sa...

KajsaLisa, tayck för länken!

Susie på Stjärnarve... sa...

Är anglofil och har varit på öarna och bilat runt över 20 gånger, men nu verkar det om om vi inte kommer dit nåt mer tyvärr!
KRAM-Susie

Znogge sa...

Kan tänka mig att det var ett intressant besök så synd att ni inte stannade så länge. Vissa saker rår man dock inte över.

Hanneles bokparadis sa...

Susie, vi har aldrig bilat, gjort färdiga trädgårdsresor.

Znogge, hade gärna stannat längre och tittat på drottning Marys dockskåp.

femfemman sa...

Har aldrig fått till något besök dit. Bara sett slottet på håll. Eller från luften. Skulle absolut vilja besöka!

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, väldigt historiskt slott.