Jag Àr anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och Àga böcker, lÀser, fotograferar, periodvis lÀsare; lÀser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek Àr uppfylld, Àr gift med en boklÀsare som Àlskar Fantomen. Som mormor och farmor lÀser jag Àven barnböcker. Jag mÄr bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker mÄste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den hÀr bloggen:

30 maj 2024

andra intressen 🩋 helgfrĂ„ga

vÄr trÀdgÄrd i header

* trÀdgÄrdsresor
* trÀdgÄrdspyssel
* trÀdgÄrdsböcker
*
trÀdgÄrdsmöten

* trÀdgÄrdsprogram
* trÀdgÄrdstidningar

TrÀdgÄrdsböcker Ànda upp till taket.
"Har du en trÀdgÄrd och ett bibliotek saknar du ingenting." Cicero

Vad har du för intresse förutom böcker? undrar: Mia.

14 kommentarer:

femfemman sa...

LÀser inte mycket om trÀdgÄrd. SÄdana texter fÄr bara mej att kÀnna mig "fel"...

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, jag följer inte kokböcker heller slaviskt, fĂ„r idĂ©er 🙂

KlimakteriehÀxan sa...

Fast jag har ÀndÄ för mig att et finns fler saker som roar dig????

Hanneles bokparadis sa...

KlimakteriehĂ€xan, glömde trĂ€ningen đŸ‹đŸ»‍♀️

Mrs Calloway sa...

det verkar som om du Àr riktigt intresserad av trÀdgÄrd. jag lÀser bÄde trÀdgÄrdstidningar och matrecept fastÀn jag varken Àr duktig pÄ trÀdgÄrd eller matlagning

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, jag har en viss kÀnnedom om vÀxter och annat, fast de latinska namnen svagare nu, intresserad av trÀdgÄrdshistoria. Besökt mÄnga fina historiska trÀdgÄrdar i England, Irland, Skottland, Frankrike, Italien, Àven sett trÀdgÄrdar i Ryssland.

znogge sa...

HÀr svarar jag hundar och "Ett hem utan en hund Àr bara ett hus".
Sedan har jag sjÀlvklart andra intressen men hundar Àr en viktig del av min tillvaro.

Robert W sa...

Cicero var klok.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, lÀttare att ta hand om vÀxter tycker jag.

Robert W, absolut en klok man, jag stortrivs!

Lena sa...

Har man trÀdgÄrd sÄ Àr det ju en perfekt hobby.

Lena sa...

Har man trÀdgÄrd sÄ Àr det en perfekt hobby.

Hanneles bokparadis sa...

Lena, jag tycker det Àr vÀldigt avkopplande. Min mor odlade tomater och kryddor i sin pyttelilla balkong.

Mia Eggimann sa...

Bra citat tyvÀrr Àr jag inte lika intresserad av trÀdgÄrd.

Åsa sa...

Ja, trÀdgÄrdsintresset Àr mÄngfacetterat!