Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

30 maj 2024

Vi Läser nr 3

Vi Läser nr 3 * 2024 innehåller en hel del inspirerande lästips. Rebecca F Kuanghar jag inte läst med blev nyfiken, fin artikel om Pascal Engberg. Psykoanalytikern Olle Björkström visste jag inte mycket om. Heavy metall-genren växer. Lena Andersson är omstridd och läst. Gun-Britt Sundström drömde om att bli språkvetare. Georgi Gospodinov tycker att populister är ett slags vampyrer.

6 kommentarer:

Mösstanten sa...

Rebecca F Kuang verkar spännande. Henne har jag aldrig hört talas om förut så tack för tipset!

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, många nya bra författare, bra få tips, Rebecca F Kuang finns på biblioteket på engelska.

Znogge sa...

Trevligt med intressanta artiklar om litteratur.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, nästan lika trevligt som trädgårdstidningar 🇬🇧

Klimakteriehäxan sa...

Gun-Britt S var en gång min elev ........

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, wow, du känner ju alla!