Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

31 maj 2024

antikvariatbesök med tonåring


1 Vilket ord på fem bokstäver beskriver ditt humör idag? Vaken.
2 Vilket ord på fem bokstäver beskriver dina planer för helgen? Slapp.
3 Vilket ord på fem bokstäver beskriver beskriver hur veckan har gått? Plock.
4 Vilket ord på fem bokstäver beskriver något som irriterat dig i veckan? Glömt.
5 Vilket ord på fem bokstäver beskriver dig själv i veckan? Eggad.
Fem Fem en fredag hos: ElisaMatilda.


Intressant med äldre översättningar, Mitt eget rum à la 1958.

22 kommentarer:

Mösstanten sa...

Intressant bokhög du har plockat ihop.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, köpte inte allt, har ju en del, men tonåringen fick Vågorna av Virginia Woolf.

Znogge sa...

Spännande att botanisera bland många böcker. Kul med läsande barn och ungdomar för det är så viktigt. Son med sambo har redan börjat läsa för lilla E som är drygt tre månader.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, tonåringen hittade även vinylskiva, tröja och tittade på affischer. Aldrig för tidigt att börja läsa, mysigt!

Karoleen sa...

Man undrar ju varför du kände dig eggad i veckan... ;-) Det är inte lätt att veta när man bara får 5 bokstäver =)

Hanneles bokparadis sa...

Karoleen, ett positivt ord 🙂

Veiken sa...

Åh besök på ett antikvariat. Det var länge sedan jag besökte ett sånt. Mina föräldrar var trogna besökare på ett sådant. Med mig som släptåg! )

Hanneles bokparadis sa...

Veiken, vilket trevligt minne, jag fyndar med tonåringen 🤎

Mrs Calloway sa...

antikvariat är trevligt. kul att gå med barnbarnen också. jag undrade också vad som eggat dig i veckan?

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, går aldrig hem tomhänt från antikvariat, veckan har varit stimulerande

Klimakteriehäxan sa...

Skönt att glömma irritationsmomenten!

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, frågade maken men han har också glömt 💕

femfemman sa...

Köper gärna pocket i andra hand. Finns i vårt Återbruk i Limmared.
Svårt att svara på frågorna med fem bokstäver. Men du fixade det galant

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, fem bokstäver är lite svårt, romaner lånar jag på biblioteket 📚

BP sa...

Med andra ord så har du haft en riktigt hyfsad vecka, och om det var nåt som har irriterat dig så har du glömt det - hahaha:-)

Hanneles bokparadis sa...

BP, nästan perfekt vecka ju 🙂

www.saramadeleine.se Orsakullan sa...

Glömma saker är absolut ingen hit.

Hanneles bokparadis sa...

SaraMadeleine, jag glömmer bara tråkiga saker.

christian sa...

Vilka fantastiska å samtidigt roliga ord du hittade....gillar slapp å eggad skarpt!
Trevlig helg!

Hanneles bokparadis sa...

christian, lite lurigt

Susjos sa...

Svårt med tolkningar med bara 5 bokstävers-ord, men du fick till det bra!
Ha det gott!

Hanneles bokparadis sa...

Susjos, inte helt lätt!