Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

01 juni 2024

St Ives Library med Virginia W #16

St Ives Library med anspråkslös ingång.

Virginia Woolf : A Childhood in St Ives.

Inbjudande barnavdelning.

Lokalt.

Info även på Cornish.

Jag klistrade på ett frimärke med glömde skriva adressen...
Ön Godrevy dit Virginia Woolfs familj aldrig kom i Mot fyren.

6 kommentarer:

Znogge sa...

Vilken fin port och ett fint bibliotek! Kul att besöka :D

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, fint att gå i författarnas spår 📖

Mösstanten sa...

Det måste ha varit en härlig dag. Det är en särskild känsla att besöka platser som är knutna till författare man gärna läser.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, verkligen något speciellt att vandra i författarnas spår. St Ives är helt underbar plats att besöka.

Ugglanoboken sa...

Vilket trevligt ställe! Har varit två gånger i St Ives, men hittade aldrig till biblioteket. Nästa gång kanske!

Hanneles bokparadis sa...

Helena, ganska ansprokslös ingång till biblioteket.