Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

18 maj 2024

Manchester John Rylands Library #14


John Rylands Library i Manchester grundades av frun till hans minne.

Huvuddelen av den ursprungliga samlingen utgjordes av 40 000 böcker, varav många rariteter.

Mycket olika aktiviteter, utställningar, butik och café.

En liten påfågel fick följa med hem 🦚

2 kommentarer:

Znogge sa...

Det är väldigt intressant att besöka bibliotek tycker jag.
Så fin påfågel som fick följa med dig hem!
God lördag!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, engelska bibliotek är fina och innovativa, intressant se var som läses, kolla hyllor för litteraturvetenskap 🙂