Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

16 juni 2024

fotboll ⚽️ jag 🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿

Klart att vi anglofiler gillar fotboll ⚽️
Åkes Hoppa på tåget: HÄR.
jag satt på en pub i Cambridge, hela England flaggade

såg första matchen under fotbolls VM 2010

fina rödvit-klädda engelsmän 🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿 

stämningen sjönk efter Englands miss... minns än

Manchester Arena 2018

Adrenalina : mina okända berättelser (My untold stories 2021) av Zlatan Ibrahimovic, en 40-årig mans dagbok, öppet och ärligt om fotbollen, oron för framtiden, en kärleksförklaring till frun Helena ❤️

14 kommentarer:

Znogge sa...

Kan tänka mig att det var stämning där men det ska helst gå bra för hemmalaget.
Zlatan ja, en av våra allra största och så framgångsrik!

Stefan sa...

Ah!
Manchester United, mina favoriter. En dröm är att komma till Old Trafford och se en match.
Någon gång så.

Anki sa...

Måste vara en upplevelse att var där på puben under en viktig match ... synd att segern uteblev. Zlatan ja ... en stor fotbollsstjärna!

christian sa...

Kul att du upplevt engelsk fotbollsstämning på plats måste varit en härlig å unik upplevelse!

Hanneles bokparadis sa...

underbar upplevelse, synd att det inte gick vägen för England

Paula sa...

Vid närmare eftertanke, eftersom jag vet att du är anglofil, så kunde det ha varit lätt att gissa att du gillar fotboll! Minnen att glädjas åt!

femfemman sa...

Den Zlatan-boken har jag missat. Får kolla efter den. Otroligt hur mycket totboll betyder för en del. Men riktugt kul att uppleva stämningen på en fotbollsmatch i England. Har blivit några gånger... fast tyvärr bar det några år sedan senast...

Ingrid sa...

Fina fotbollsminnen de uar!
Trevlid söndag!
/Ingrid

Hannas krypin sa...

Så kul att få ta del av dina fotbollsminnen! Kan tänka mig att det var besvikna miner efter missen.

BP sa...

Hahaha! Ett inlägg helt i min smak. Kan nästan känna stämningen där, eftersom jag varit på VM i Tyskland, USA och Frankrike.
Och ikväll spelar England högriskmatchen mot Serbien, så ditt inlägg är vältajmat:-)
Adrenalina - köpte boken Zlatan för många år sedan och sträcklästre den. Adrenalina står på min shopping list.

Hanneles bokparadis sa...

BP, mina inlägg är alltid aktuella 🙃

Äventyret framtiden sa...

Kul med dina fotbollsminnen! 😊

KajsaLisa sa...

Ärligt talat så undviker jag pubar när det spelas fotboll, ett jävla skrålande :)

Hanneles bokparadis sa...

KajsaLisa, min erfarenhet av skrålande pubar är inte så stor, trevlig stämning i Cambridge.