Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

17 juni 2024

tonåringen tömmer min bokhylla

nja, inte direkt men trevligt när hon ringer och frågar, om jag har? Senast Sylvia Plath: Glaskupan och dikter av henne. Det råkade jag ha i min bokhylla. Mormor bidrar gärna med böcker. Jag får intressanta boktips av henne också.

6 kommentarer:

Mösstanten sa...

Så fint att ha ett intresse gemensamt med sitt barnbarn och så bra att du har böcker som hon är intresserad av.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, det är verkligen roligt, vi lär av varandra!

Znogge sa...

Så trevligt med ett gemensamt litteraturintresse och klart att man lånar av varandra så. Win win helt enkelt och inspirerande dessutom :D

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, jag är så glad att vi kan inspirera varandra och rota bland böcker tillsammans!

Mrs Calloway sa...

det är väldigt kul med läsande familj. och inte minst då barnbarnen

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, jag är så glad åt deras intresse!