Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

17 juni 2024

tonåringen fyller år


    ... i december, men böcker kan inte vänta.

Paketet får öppnas före december. The English Bookshop är så trevligt. Och jag lärde mig åka Västtåg, lite annan shopping också.

8 kommentarer:

femfemman sa...

Haha! Bra med lite lektyr under sommarlovet!

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, och precis efter egna önskemål! 🙂

znogge sa...

Böcker kan man inte få för många av och det är härligt med läsande ungdomar!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, håller med dig, kul att barnbarnen läser!

Susjos sa...

Kul att de läser!
Glaskupan har jag också i min ägo, en speciell bok.
Ha det fint!

Hanneles bokparadis sa...

Susjos, mysigt att prata böcker med barnbarn 📚

BP sa...

NU blir jag riktigt avis!!! Har ni en English bookshop i Göteborg. Mig vetande hade vi också en sådan mitt i stan, men jag tror att den var tvungen att kasta in handduken.
Grattis Hannele!

Hanneles bokparadis sa...

BP, väldigt trevlig affär, vi har också en mysig affär med begagnade engelska böcker: Läs is More