Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

27 juni 2024

önskefynd


Nattens fågel & den nya dagen : essäer om Gustav Mahlers symfonier (2014) av Carl-Johan Malmberg har länge stått på min inköpslista. Nu hittade jag den på rensningshylla på det gamla Folkbiblioteket som nu ska bli Skolbibliotek (jag får inte längre besöka det).

Allt slängs inte, en del blir kvar i det nya Skolbiblioteket.

3 kommentarer:

Mösstanten sa...

Alltid härligt att hitta en efterlängtad bok.

Znogge sa...

Grattis till att ha hittat en efterlängtad bok!

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, förvånad att jag såg den lilla boken.

Znogge, man får ha ögonen med sig 🙂