Jag Àr anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och Àga böcker, lÀser, fotograferar, periodvis lÀsare; lÀser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek Àr uppfylld, Àr gift med en boklÀsare som Àlskar Fantomen. Som mormor och farmor lÀser jag Àven barnböcker. Jag mÄr bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker mÄste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den hÀr bloggen:

05 september 2024

favorit 🇬🇧 helgfrĂ„ga


Virginia Woolfs (1882-1941) texter tröttnar man inte pÄ, finns nÄgot nytt att upptÀcka hela tiden. Det gör mÄnga litteraturforskare ocksÄ. FemtonÄriga barnbarnet har ocksÄ börjat lÀsa Woolf och det Àr roligt.

Vilken författare skulle du sÀga Àr din favorit och varför? undrar: Mia.

11 kommentarer:

KlimakteriehÀxan sa...

HÀftigt att kunna vÀlja en. Det kan inte jag.

Hanneles bokparadis sa...

KlimakteriehĂ€xan, hĂ„ller mig till en 💕

Mia Eggimann sa...

HÀrligt ska testa nÄgon gÄng

Sara Pepparkaka sa...

Det Àr en riktig klassikerförfattare du valt.

Hanneles bokparadis sa...

Bra klassiker hÄller.

Znogge sa...

SÄ roligt att kunna diskutera litteratur med barnbarnet. SjÀlv har jag svÄrt att vÀlja en favorit.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, finns mÄnga bra. Roligt att bÄda tonÄringarna intresserade.

Robert W sa...

Henne har jag nog inte lÀst nÄgot av.

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, inte för sent.

Åsa sa...

Mrs Dalloway har jag i varje fall lÀst, t.o.m. tvÄ gÄnger. :)

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, en klassiker som ofta nĂ€mns.