Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

10 september 2024

kropp & själ - tisdagstrio


En kvinnas själ (2022) av Isabel Allende berättar hon om sina tre äktenskap.

Min flickvän har en gammal själ (2024) av Anna Axfors.

Stark hela livet : bättre ork, minne, mående och hälsa med fysisk aktivitet av Carl Johan Sundberg, Jessica Norrbom.

Kropp & själ (i handling, titel eller på omslag) - temat tisdagstrio hos: Ugglan.

19 kommentarer:

Anonym sa...

Den sista skulle nog jag behöva läsa just nu. kajsalisasblogg.wordpress.com

Hanneles bokparadis sa...

KajsaLisa, riktigt bra bok med många funderingar.

Mösstanten sa...

Isabel Allendes bok blir jag nyfiken på.

Anonym sa...

Isabelle Allendes blir jag sugen på att läsa! Tack för tips Bokologen/Maria

Sara Pepparkaka sa...

Jag önskar att jag skulle få vara stark hela livet.

Scylla sa...

Kände inte till någon av dem, men 'Min flickvän har en gammal själ' låter ju kul.

Hanneles bokparadis sa...

alla tre är bra och läsvärda.

Znogge sa...

En intressant trio som alla verkar vara läsvärda. Önskar en fin tisdag!

Mrs Calloway sa...

har inte läst Allende sedan hennes första bok. gamla själar stöter en på då och då och det är alltid lika intressant

Hanneles bokparadis sa...

läser en Allende på finska nu 🇫🇮

Ylva sa...

Min flickvän har en gammal själ var en fin titel.

Hanneles bokparadis sa...

Ylva, jag gillar Anna Axfors texter.

femfemman sa...

Den sista vill jag gärna killa lite närmre på!

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, inspirerande bok.

Monika sa...

Tycker mig känna igen alla tre, men läst dem har jag inte.

Lotten sa...

Min flickvän har en gammal själ blir jag nyfiken på

Hanneles bokparadis sa...

gillar Anna Axfors böcker

Cinnamon sa...

Har inte läst någon i din trio men annat av Allende.

Hanneles bokparadis sa...

Cinnamon, läser en bok av Allende på finska nu.