Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

04 juli 2014

Marilyn Monroe, en mystisk amerikansk författare

Tidningen Allt om Historia nr 9/2013 har en lång artikel om Marilyn Monroes trassliga uppväxt, flera äktenskap, flera missfall, längtan efter barn och längtan efter att bli tagen på allvar. Lästips: Marilyn Monroe The Biography av Donald Spoto och The Secret Life of Marilyn Monroe av J Randy Taraborrelli. Eller Fragment av henne själv.

4 kommentarer:

znogge sa...

Hon hade det nog inte speciellt lätt nej...

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, vackra blondiner hade svårt att få visa sin begåvning...

Mrs Calloway sa...

jag säger bara Blonde av Oates, Hannele

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, Oates kan!