Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

27 februari 2014

Jane Austen's London

Walking Jane Austen's London av Louise Allen är en bok som är trevligt att bläddra i inför en resa, eller bara resa i läsfåtöljen. Fina illustrationer, kartor, foton, intressanta tips. Flera litterära och andra promenader finns HÄR.

7 kommentarer:

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Åh så mysigt att gå en Austen-promenad :-)

Hanneles bokparadis sa...

Mrs E, inte bara en utan nio promenader :)

Mrs Calloway sa...

vill ha! har just fått JA handbook

Hannele sa...

Mrs Calloway, denna var inte dyr, vissa böcker måste man bara ha :)

Freja sa...

Det låter som en bok som både är kul att läsa innan ett Londonbesök och kul att följa när en är i London!

znogge sa...

Ni promenader var inte illa. Jag skulle mycket väl kunna tänka mig en tur till London igen...

Hanneles bokparadis sa...

Freja, absolut!

Znogge, det finns mycket intressant i London.