Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

03 mars 2014

denna bok visar jag inte för mina barn

Har du gjort några fynd på bokrean i år? Om ja, vilken bok är du särskilt sugen på att läsa? frågar Annika i Bokbloggsjerka. En bok blev köpte jag:
 
 Garderoben av Christina Resare köpte jag på bokrea. I boken finns också råd hur man sköter olika textilier. Drömma kan man ju alltid, fast någon kliv-in-garderob kommer jag aldrig att ha. Barnen skulle bara skratta åt min bok, de tror inte jag kan få någon ordning på alla mina kläder.
Mina skor har sonen redan hjälpt mig att fixa, med fina hyllor.

10 kommentarer:

Semester & Mat sa...

Huvudsaken är att man har tanken, att man vill ha ordning. Bara det är ett stort steg :)

Hanneles bokparadis sa...

Caroline, eller hur :)

bloggbohemen sa...

En sån där bok som är trevlig att titta i och ger massor av inspiration till ett ordningssamt liv, men det där med att gå från inspiration till handling är så svårt.

Hanneles bokparadis sa...

Bloggbohemen, jag vet...

Freja sa...

Hahaha, jag rensar och rensar i min garderob och sen blir den direkt rörig igen, som av sig själv...

Hanneles bokparadis sa...

Freja, det där är svårt, men drömma kan man ju alltid :)

Therése sa...

Garderoben tycker jag är en riktigt bra bok med många tips. Själv lyckades jag äntligen få ordning på min lilla walk in closet i helgen. Man ser nu golvet!!! Och kläderna är i ordning. Får se hur länge det håller...

Hannele sa...

Therése, härligt, dit vill jag också komma.

Monika sa...

Hade en walk in closet i förra lägenheten, det var en dröm :)

Hanneles bokparadis sa...

Monika, det kan jag tänka mig det!