Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

27 februari 2021

fick Sara Lidman av svärdottern #130

Till min födelsedag fick jag ett fint bokstöd av min västerbottniska svärdotter, hon blev glatt överraskad att jag genast kände igen författaren. Sara Lidman har fått sällskap även av Torgny Lindgrens böcker i min bokhylla.

                           Kanske även Gerd, BP och Klimakteriehäxan har bokmärken.

14 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Vilket fint bokstöd! Sara Lidman kom ju från Västerbotten. Jag har inte läst något av denna berömda kvinna, vilket jag borde ha gjort och inte finns hon i min bokhylla heller.
Trevlig lördag!

Hanneles bokparadis sa...

Gedidish, Lidman skriver ju på dialekt, tar några sidor att komma in i rytmen.

Ama de casa sa...

Ännu ett riktigt fint bokstöd!

Christina Karlsson sa...

Vad fint bokstöd!

Znogge sa...

Vilket fint bokstöd och vilken passande present :D

Trevlig lördag!

Hanneles bokparadis sa...

Ama, visst är Sara Lidman fin där.

Christina, jag tycker mycket om det!

Znogge, svärdottern kunde gissa vad jag önskade ❤️

Lena i Wales sa...

Gillar dina fina bokstöd!
Trevlig helg!

Hanneles bokparadis sa...

Lena i Wales, de passar så fint i mitt bibliotek!

Klimakteriehäxan sa...

Jag tycker mycket mer om Torgny än om Sara! (dvs deras böcker)

BP sa...

Dessa bokmärken som ju egentligen är bokstöd är så otroligt fina. Å du har ju ett antal olika vid det här laget:-)

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, jag har inte graderat dem på det viset, Sara kräver några sidors startsträcka för att komma in i historien och dialekten, bra historieberättare båda två.

BP, jag har flera olika författare i mina bokhyllor :)

Ett mystiskt bibliotek sa...

Den här serien av bokmärken har jag sett lite varstans och jag skulle verkligen vilja skaffa ett själv. Selma Lagerlöf kanske. För jag har för mig att hon också finns som bokstöd?

Stort grattis i efterskott! :D

Hanneles bokparadis sa...

Josefin, det finns ganska många olika författare, Selma har jag också.

Ugglanoboken sa...

Jättefint! Tror att jag också behöver såna där bokstöd...