Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

01 september 2022

mina böcker kommer från - helgfråga

Lånar mycket på biblioteket, fyndar en del begagnat på antikvariat och loppis, köper en del i bokaffären, får några recensionsex. Jag skriver inte längre mitt namn i mina böcker, lånar inte heller ut mina böcker... kan ge bort ibland. Eller lämna på loppis.

Vad kommer era böcker ifrån? (egna böcker, bibliotek, e-böcker, storytel eller liknande, recensionsexemplar, m.m)?
undrar: Mia i Helgfrågan.

10 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Skriver inte namn, lånar ogärna ut. Fast jag ger bort, det gör jag.

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, namnade böcker är nästan en styggelse

Mrs Calloway sa...

jag kan låna ut till noga utvalda personer. de är inte många. och jag skriver inte namn i mina böcker. böcker kan en skaffa sig på många sätt

znogge sa...

Numera lånar jag mest på biblioteket men brukar få någon bok i födelsedagspresent eller i julklapp. Böcker lånar jag bara ut till familjemedlemmar, vis av skadan...

femfemman sa...

Många pocket. Men numera lärt mig att låna på bibliotek. Men helt lätt att hitta vad man vill, det är det inte. Lättare via nätets listningar. Nej tack till ljudbok!

Hanneles bokparadis sa...

toppen med biblioteket 🇬🇧

Robert W sa...

Jag har funderat på att skaffa ett snyggt exlibris att sätta i mina böcker.

Mia Eggimann sa...

Jag e-lånar på bibliotek.

Åsa sa...

Ett antikvariat med gamla böcker låter spännande.

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, jag vill inte ängre märka mina böcker

Mia, jag har lånat e-böcker några gånger.

Åsa, på antikvariat kan man alltid fynda.