Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

07 oktober 2023

reseminne - fem en fredag

  1. När planerade du senast något av typ fest eller event? barnens jobb nu.
  2. Är du den som gärna organiserar aktiviteter? inte längre.
  3. När har du nyligen upplevt plötsligt ändrade planer? alla inställda corona-resor gjorda nu.
  4. När planerade du något som sen fick dig att känna ”aldrig igen”? inget.
  5. Vad har du för planer i oktober? slappa, nyss hemkommen från Normandie.

    Planer Fem en fredag hos: ElisaMatilda.
Trevlig souvenir på Château de Villandry på: vår resa i Normandie.

24 kommentarer:

Znogge sa...

Vilken fin souvenir! Kul att ha något med sig någon sak som minne från resan.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, liknar sonens katt... och te dricker man ju alltid 🙂

Klimakteriehäxan sa...

Söt.

Ylva sa...

Åh,vilken fin! Te, böcker och katter är en bra kombination.

Hanneles bokparadis sa...

kunde inte låta bli denna fina användbara souvenir

Anna i Portugal sa...

Jättesöt! Är det en kylskåpsmagnet eller en prydnad? Ser inte rikigt.. :)

Hanneles bokparadis sa...

underlägg för använda tepåsar (bilderna går att klicka större)

BP sa...

Reseminnet är så himla fint! Trodde att det var en kylskåpsmagnet, men jag ser i din kommentar att det är ett underlägg för tepåsar. Fiffigt - om man dricker te alltså. Annars skulle jag nog klistra en magnet bakom tekannan och sätta den på kylskåpet;-)

Hanneles bokparadis sa...

BP, eller varför inte fixa snöre och göra halsband 😀

Hannas krypin sa...

Men så fin liten souvenir.

Anna i Portugal sa...

TAck för svaret, jag hade klickat.. men förstod inte vad det var ändå :) Men nu så!

Ingrid sa...

Vilken söt souvenir!
Ha en fin helg!
/Ingrid

Geddfish ♥ sa...

SÅ fin souvenir!
Jag antar att din resa i Normandie var jättetrevlig. Jag var där för några år sen och det var rent fantastiskt. Man kände verkligen historiens vingslag.

Hanneles bokparadis sa...

Geddfish ♥ väldigt fint, vi firade att vi varit gifta 40 år 💕

Kina sa...

Det har nog med åldern att göra att man överlåter aktivitetsplaneringen till andra. Man ha gjort sitt!
Grattis till 40-års äktenskap!

Christina Karlsson sa...

Normandie låter fantastiskt!
Trevlig helg!
Christina

Mrs Calloway sa...

originell souvenir! men vad gör en anglofil i Frankrike? tänk så besvikna engelsmännen blev när du inte ville fira med dem!!!

Hanneles bokparadis sa...

en gammal inställd corona-resa, ville egentligen till
Paris, frankofil bli jag inte…

Susjos sa...

Skönt att barnen tar över planerandet, ser fram emot det mer och mer!
Jättefint reseminne!
Trevlig söndagkväll!

Hanneles bokparadis sa...

Susjos, skönt att de vuxna barnen och barnbarnen ta över, de är duktiga 💕

www.saramadeleine.se Orsakullan sa...

Slappa är viktigt att unna sig 😊

Hanneles bokparadis sa...

hälsosamt 🙂

Susie på Stjärnarve... sa...

Har aldrig varit - och kommer aldrig - till Normandie så jag får nöja mig med andras berättelser!
KRAM-Susie

Hanneles bokparadis sa...

Susie, finns mycket intressanta nya och historiska platser.