Jag Àr anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och Àga böcker, lÀser, fotograferar, periodvis lÀsare; lÀser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek Àr uppfylld, Àr gift med en boklÀsare som Àlskar Fantomen. Som mormor och farmor lÀser jag Àven barnböcker. Jag mÄr bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker mÄste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den hÀr bloggen:

21 februari 2024

bok(rea)promenad 📚 kultur

Gjort en bok(rea)promenad i Göteborg, mycket att upptÀcka:
Finns mÄnga bokaffÀrer, antikvariat, loppis i Göteborg.
Detaljerna av Ia Genberg, Marigold och Rose (2023) av Louise GlĂŒck.

Tips: passa pÄ köpa klassiker.

Köpte pÄ mitt antikvariat Poetiskt och prosaiskt : texter frÄn svenskt 1600- och 1700-tal av Carina Burman.

Har du kunnat stÄ emot bokrean i Är, eller har du gjort nÄgra fynd? BerÀtta om dina senaste bokinköp, undrar: enligt O i veckans KulturfrÄga.

12 kommentarer:

BP sa...

Avundas dig alla valmöjligheter. HÀr i TÀby Centrum Àr det bara Akademibokhandeln som gÀller. TyvÀrr. Vi hade Pocket Shop hÀr för mÄnga Är sedan - min favvo, men den fick stÀnga den ocksÄ.
Ska absolut kolla Akademibokhandelns rea, men inte satsa pÄ det du satsade pÄ;-)

Hanneles bokparadis sa...

BP, köpte ju pĂ„ antikvariat 🙂

Mösstanten sa...

Verkar vara intressant, det du fick tag pÄ. SjÀlv vÀntar jag ett par dagar och gÄr ner pÄ stan och kikar lite sedan. HÀr finns tvÄ bokhandlar. Det brukar bli nÄgot köpt, men inte mycket.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, jag köper inte heller mycket, mÀrkt att vissa böcker tar slut fort.

Znogge sa...

Grattis till fynden. NÄgot sade mig att du inte skulle komma hem tomhÀnt ;-)

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, gillar bara flanera runt och titta 🙂

KlimakteriehÀxan sa...

TÀnker att jag kanske, kanske köper nÄgot till barnbarnen - Àven om de redan har mÄnga böcker.

Hanneles bokparadis sa...

KlimakteriehÀxan, tÀnker bara pÄ mig sjÀlv... de stora barnbarnen Àr flitiga biblioteksbesökare, lyssnar en hel del ocksÄ. De yngsta har mycket böcker, köpte faktiskt Jan Lööf sagosamling, sonens favorit ocksÄ.

Ylva sa...

SÄ roligt att kunna gÄ i affÀrer och titta pÄ böcker! Jag bestÀllde sex romaner pÄ Bokus. Brukar inte köpa böcker men hittade nÄgra fina som jag kan ge bort nÀr jag lÀst dem.

Hanneles bokparadis sa...

Ylva, jag har inte sÄ mÄnga att ge till...

enligt O sa...

NÀr biblioteken sÀljer utrensade böcker kan man ocksÄ göra fynd!

Hanneles bokparadis sa...

enligt O, precis, det har jag gjort mÄnga gÄnger!